Nordia

En visuel identitet der forener nordisk natur og brandets kerneværdier

Nordia er et fødevarebrand under Quantum A/S, en international fødevarevirksomhed med speciale i mejeriprodukter og eksport. Nordia-brandet fokuserer på klassiske, nordiske oste såsom Danablu, Brie og Cheddar, og henvender sig til det globale marked med fokus på kvalitet, tradition og nordisk æstetik. Produkterne eksporteres bredt og skal kunne genkendes og skabe tillid i et konkurrencepræget marked.

Jeg har udviklet den visuelle identitet for brandet Nordia – med udgangspunkt i det nordiske landskab og brandets kerneværdier: ægthed, kvalitet og enkelhed. Logoikonet er en stiliseret silhuet af åbne marker, fritgående køer, træer og sol – en visuel fortælling om natur og oprindelse.

Farvepaletten er støvet og jordnær med mosgrøn, dyb blågrøn og varm sand, der sammen skaber ro og referer til den nordiske natur; vandet, marker, skove, åbne landskaber og den rene nordiske luft.

På emballagedesignet var det vigtigt at skabe konsistens, genkendelighed og visuel appel på tværs af produkter og markeder.

Kunde: Quantum Aps

"Vi er meget tilfredse med resultatet og oplevede et trygt og professionelt samarbejde hele vejen igennem"

I forbindelse med udviklingen af et nyt varemærke indledte vi et større projekt med Rosenlund. Vi har arbejdet sammen med Mette i flere år om forskellige markedsføringstiltag, men aldrig i et så omfattende og grundigt forløb.

Mette var med helt fra starten – også til vores interne workshop, hvor vi delte tanker og ønsker til det nye brand. Hun var fantastisk til at samle vores input og skabe en rød tråd i projektet.

Ved overleveringen fik vi en gennemarbejdet præsentation af idéerne bag, farvevalg og designlinje – alt sammen med stor indsigt og respekt for vores identitet.

– Anders Nielsen, direktør i Quantum ApS

Scroll to Top