Studentr

Fremtiden skabes i fortidens rammer

Studentr er den nye platform, hvor studenterkørsel tilbydes uden skjulte gebyrer. Som en ny aktør på markedet ønskede de en komplet løsning, der kunne få dem til at skille sig ud. Deres koncept handler om at gøre studenterkørsel enkel, gennemsigtig og økonomisk attraktiv for nyudklækkede studenter.

Jeg fik æren af at lave deres visuel identitet – naturligvis med fest og farver som gennemgående tema.

Kigger man i en retskrivningsordbog, dukker ordet Studentr ikke op – derfor har jeg arbejdet med at synligøre den rigtige udtagelse ved at tilføje en apostrof og et tydligt r. De to detaljer og den legende skrifttype, tapper godt ind i målgruppen i form af sjov og det karakteristisk udtryk.

Farverne er ikke bare plukket tilfældigt fra regnbuen. De har nemlig alle en reference til en studieretning – tilsammen skaber og omfavner de mangfoldigheden, for det nemlig ikke kun blå og røde huer som ses på de nyudklækkede studenter.

Kunde: Studentr

Studenterkørsel er lig med fest og glade dage og det skal frem i farverne – en gradient hvor alle brandfarver sammensættes giver et levende udtryk som også skaber referencer til fest (disko lys), som netop en studenterkørsel er indbegrebet af.

“Vi giver farverne bevægelse og liv med gradientforløb”

– Mette, Grafisk design

You’re invited – et design med klare referencer

Studenterugen handler om fest og farver, og netop det har vi ladet os inspirere af i designet. Et konfettimønster blev et centralt designelement – fleksibelt nok til at bruges på billeder eller som dekorativt drys, når der skal tilføjes ekstra energi. De enkle former er sammensat i brandets forskellige farvegradueringer og skaber et levende udtryk.

Kan et grafisk element sætte gang i feststemningen? Jeg synes det – og det bidrager samtidig til et sammenhængende og genkendeligt tema i hele designet.

Let’s party!

Scroll to Top